Korang Pilih Yang Mana?

on 04 October 2010

Korang kalau di beri piliahn untuk memilih, korang akan pilih yang mana? Pasti korang pening untuk pilih yang terbaik dari kalangan yang terbaik dalam hati korang. Post kali ni aku cuma nak minta pandangan korang pengenai perempuan...[huhu]....kenapa aku nak cerita pasal perempuan sebab aku lelaki...[haha]...

...Aku pelik...

Kalau korang di beri peluang untuk memilih perempuan untuk di jadikan teman hari korang, yang macam mana yang korang pilih? Jika korang jenis yang keluar malam untuk 'enjoy', korang nak teman hidup korang yang suka keluar malam ke atau yang solehah duduk jaga pergaulan?

Kalau korang ni jenis 'Mat Rempit', korang nak teman hidup korang yang merempit?

Kalau korang jenis yang suka berfoya-foya, korang nak teman hidup korang juga yang suka berfoya-foya.

...Lastly....

Tak kisahlah kalau korang ni perangai macam mana pun, kaki perempuan ke, kaki minum ke (bukan kaki minum Teh Ais....[hehe]...), atau apa-apa pun la...Adakah korang akan pilih Wanita Solehah sebagai teman hidup korang?

...[Aku cuma nak tau jawapan korang dan pandangan korang..=)]...

-Sila Jawab Di Ruangan Komen...[hehe]...-


Ranking: 5

{ 11 comments... read them below or add one }

L@g3nd@ buD@k N@k@L said...

klu diri sendiri baik..insyaallah akan dpt yang baik..begitu sebaliknya..ALLAH maha adil...


October 4, 2010 at 2:12 PM
p[A]n[A]d[0]L© said...

slalunya walau sejahat mn pun sorang laki tue, dia ttp m'harapkn pompuan yg baik tuk dirinya..
tapi jodoh maut suma tue d tgn-Nya..
dia yang tentukan..
"Perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik begitulah sebaliknya..."

renung2kn..
dan selamat beramal ^^


October 4, 2010 at 3:55 PM
mohd saifulnizam said...

ak sangat setuju dgn lagenda budak syaitan...
tapi kan...
apekah perasaan kamu apabila menuggu seseorg membuat keputusan sehingga 2 tahun...dan sekarang masih tiada jawapan...msih sggup tunggu kah?
walaupon dia tu solehah..


October 4, 2010 at 6:14 PM
Iffa masih seperti dulu said...

err.. saye nak jwb ape ye sbb sye perempuan. huuu. tp semua org nak yg baik..
pendapat: sedar diri ngn tak sedar diri je samada diri layak ke utk dpt yg terbaik.. ^^


October 4, 2010 at 6:29 PM
alienelliz said...

mohd saifulnizam : tnya saya balik?? hehe ikut hati sy mmg x mampu, tapi itu adalah jodoh, x leh nak d nafikan...

panadol : sy sbnrnya menunggu jwapan seperti anda..=) sy harap,ada ramai lelaki yang mngemukakan pndangan yg sma sperti anda agar 1 post lg sy dapat keluarkan..=)

iffa : x jd masalah, slgi awk bg pndapat, lagi pn semua manusia boleh berubah dari baik ke lebih baik..=) cuma cara yg mnentukan..thanks for sharing..=)


October 4, 2010 at 6:39 PM
HASRUL NIZAM said...

nak dapat yang baik mudah je,
kite dulu jadi baik,
Allah dah janjikan bahawa lelaki/perempuan yang baik hanya untuk yang baik :)

manusia ni x sempurna, jadi bile berpasangan(kahwin) ianya akan saling menyempurnakan... nak carik yang boleh sama2 dengan kita dalam mencari kesempurnaan tu yg susah :)-pendapat peribadi he3


October 4, 2010 at 7:04 PM
lan_ax said...

kalo aku, aku pilih someone yg aku rasa bole jaga aku n x jemu aku pandang muka dia walau 50 tahun lagi..
http://www.duitlama2u.blogspot.com/


October 4, 2010 at 7:09 PM
Gen Fujita said...

ye ke semua nak yang baik? baik macam mana? baik tu relatif, definisi baik berbeza untuk setiap orang. ada yang kalau boleh nak yang baik, tapi diri sendiri pun tak nak berubah macamana. nak tunggu dapat baru nak berubah? mengarutlah, alasan semua tu. boleh ke kata, "oh aku nak cari bini solehah," pada masa sama berkepit dengan pompuan ke hulu hilir bertukar-tukar pasangan, hari ni org lain, besok org lain. boleh terima ke alasan camtu?

jangan pelik pula kalau ada yang baik tapi nak cari yang "kurang" baik. sebab memang ada kenal orang macam ni. alasan dia sebab yang "kurang" baik lebih "thrill" dan menarik dari yang baik. pelikkan? ragam dunia. :)


October 4, 2010 at 10:16 PM
alienelliz said...

Gen Fujita : Terima kasih, jawapan seperti anda yang sy cari...=) Harap sudi beri pendapat mengenai persoalan yang sy post kan nanti.


October 4, 2010 at 11:10 PM
Mardhiah said...

untuk dapat yang terbaik, usah usaha mencari yang terbaik dahulu..
Tapi JADILAH YANG TERBAIK...!!
Pewiiittt...!! Sya nak USTAZ datang melamar./...!!
weheeee.... =)


October 5, 2010 at 12:35 AM
❤cik kipas❤ said...

laki yg baik utk perempuan yg baik..
2 kn janji Allah...
^_^


October 5, 2010 at 7:39 PM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO