Buang Bayi

on 16 September 2010

Berita Buang Bayi Wajib Ada Setiap Hari....
Kenapa?

KOTA BHARU - Seorang bayi perempuan dipercayai berusia 14 hari dijumpai berbalut dengan kain lampin dan tuala di beranda sebuah rumah di Kampung Salor di sini semalam.

Bayi berkulit putih itu ditemui oleh pemilik rumah tersebut yang juga seorang kakitangan kerajaan, Mohsin Syeikh Mohammad, (gambar) 50, pada pukul 8 pagi.

Menurut Mohsin, dia mulanya dimaklumkan oleh seorang anak saudaranya yang berusia 19 tahun yang terdengar tangisan bayi.

"Sebaik sahaja saya membuka pintu, saya ternampak seorang bayi perempuan yang diselimut dengan kain lampin serta tuala yang diletakkan di beranda."

"Semasa dijumpai, saya dapati di sisi bayi itu juga terdapat botol susu yang dipenuhi dengan susu, kemudian saya membawa bayi itu ke dalam rumah sebelum membuat laporan di Balai Polis Nilam Puri," katanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini semalam.

[Kosmos Online ]

Mereka juga mahukan kehidupan yang lebih sempurna....
Tapi mengapa kita biarkan dia lahir dalam keadaan yang tidak seperti mereka harapkan...

Jika kita berada di tempat mereka dan di besarkan tanpa ayah dan ibu...Adakah hati kita cukup gembira?? Adakah kita boleh terima hakikat kebenaran?

Renung-renungkan...............

[ Alienelliz ]


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO