Kenapa Saya Suka Oh! Media Network

on 26 December 2010

Salam..
     Oh! Media Network bukanlah sesuatu yang asing dari kalangan rakyat Malaysia. Kehadiranya memberi pelbagai andaian mahupun tangkapan baik dan buruk oleh masyarakat. Walaupun ada sesetengah daripada kita yang tidak suka dengan Oh! Media Network, namun ell tetap menyukainya..[haha]..Kerana masih ada banyak kebaikkan yang korang boleh contohi. Kepelbagaian website Oh! Media membuatkan ianya di sukai oleh orang lain dan terus menjadi suatu bahan bacaan. Fans Page Oh! Media juga mempunyai follower yang ramai! Ell salah seorang dari follower Oh! Media...[haha]..

Kenapa?
      So, apa yang best sangat dengan Oh! Media Network ni?..[haha]..Korang jangan nak tipulah kalau korang tak suka dengan Oh! Media Network ini, sebab terlalu banyak ilmu, gosip, tutorial dalam blogging yang boleh korang contohi. Tak nak cerita panjang-panjang, ell just nak share kenapa ell suka dengan Oh! Media Network ni. Teruskan membaca untuk korang tahu alasan ell. Mana tahu pandangan kita sama kan?..[haha]...


Justkhai.com

    Pertama :  ell suka dengan Oh! Media ini adalah kerana ianya di ketuai oleh Khai iaitu pemilik blog Justkhai. Secara jujurnya, Khai merupakan idola ell dalam blogging...[haha]..Banyak ilmu yang ell curi dari blog Khai ini dan masih banyak lagi yang belum di baca...[haha]...Tambahan lagi Khai bukanlah seorang yang kedekut ilmu untuk berkongsi dan setiap perkongsian yang dia kongsikan pasti sudah dilaluinya! Sebab itu ell tak ada masalah untuk ikut tutorial yang dia kongsikan. Justkhai memang terbaik!

Oh! Tidak

      Kedua : Korang mesti pernah pergi ke Oh! Tidak kan? Suatu perkongsian bagi ell sangat menarik dan pelik! Dalam penat-penat buat kerja, berfikir, blogging dan berangan tak tentu pasal adalah lebih baik kalau ell pergi ke Laman Web Oh! Tidak kerana ell dapat mengetahui pelbagai perkara yang pelik di luar yang sepatutnya tidak patut berlaku! Walapun terdapat banyak yang berunsurkan lawak, namun ada juga yang diselitkan unsur-unsur motivasi jika kita berfikir secara logiknya.

Remaja Yang Berjaya

      Ketiga : Dari keseluruhan pandangan ell, mereka yang bekerja di bawah naungan Oh! Media ini merupakan remaja-remaja yang berjaya dan mempunyai impian masing-masing. Tambahan lagi ianya merupakan remaja keluaran Malaysia yang semakin berkembang namanya di Oh! Media. Siapa yang selalu ke pergi ke Justkhai, mesti korang akan perasan dulu yang blog Justkhai ini pernah di hack oleh mereka yang cemburu akan pencapaian Khai. Namun, sehingga kini Justkhai masih mampu berdiri. Sebab itulah ell suka dengan Oh! Media, walau apa ujian yang diorang tempuhi, namun masih mampu untuk mara kehadapan. Bukan senang tu..[hehe]..

Mesranya Mereka

     Keempat : Ya, diorang sangat mesra dengan orang lain. Walaupun diorang sudah berada di tahap yang membanggakan tapi diorang tidaklah berlagak malah membantu orang lain agar sama-sama dengan mereka. Sebelum ini ell ada perasan post diorang yang merupakan plagiat dari blog orang lain. Tapi sikap rendah diri diorang yang meminta maaf kepada penulis blog sebenar amat menarik minat ell untuk terus menyokong Oh! Media. Malah kesalahan-kesalahan yang diorang lakukan pasti mereka mengakui. Tapi kalau diorang tak buat salah, korang tuduh. Siapa tak marahkan?..[haha]..

Banyak Promosi!

      Kelima : ..[haha]..Semua suka promosikan?..[haha]..Antara sebab ell suka denga Oh! Media ini sebab banyak promosi. Antaranya promosi Domain dan Hosting yang pihak Oh! Media kongsikan kepada peminatnya. Tersangatlah murah bagi ell, cuma ell belum ada kemampuan untuk membelinya kerana ada sebab-sebab tertentu...[haha]..Insya Allah ell akan beli suatu hari nanti..[hehe]..Baru-baru ini juga ada penjualan Jimat Domain dan Hosting juga dapat sambutan yang amat menggalakkan. Paling terbaru adalah contest yang pihak Oh! Media anjurkan ini. Hadiah yang disediakan BEST GILA!..[haha]..Jom pakat ramai-ramai join!

Kesimpulan
      ..[haha]..Siap ada kesimpulan lagi..Pada pandangan ell, Oh! Media memang best dan memang terdapat kelainan yang tersendiri yang belum lagi di buat oleh remaja zaman sekarang ini. Semoga Oh! Media akan terus menyiarkan artikel-artikel yang menarik, isu-isu semasa, tutorials dan mungkin akan melahirkan bloggers yang berkauliti suatu hari nanti. Insya Allah...5 point di atas sudah cukup rasanya membuktikan kenapa ell LIKE Fans Page Oh! Media...Selamat Berblogging!
Ranking: 5

{ 19 comments... read them below or add one }

Syat0za Zai said...

yeah! oh media mmg best! ^^, suke tengok page diorg kat FB.. ade yg lawak2 dan tips ^^,


December 26, 2010 at 1:53 AM
Syafiq Rosli said...

wah mcm menarik je kan..


December 26, 2010 at 1:59 AM
Anonymous said...

@Syat0za

tau x pa..lawak tu pnting..haha..bnyak video pelik2..gambar lagi..haha mmg best!


December 26, 2010 at 2:07 AM
Anonymous said...

@Syafiq Rosli

menarik2..haha join la..hehe


December 26, 2010 at 2:08 AM
muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

aah..setuju..mereka nie mmg best..pencapain mereka amat dikagumi..


December 26, 2010 at 2:14 AM
Padin said...

Oh... begini jalan ceritanya hehee thanx perkongsian ni ell, aku pun jarang membaca juga bab2 macam ni hehee


December 26, 2010 at 2:25 AM
Zaer!! said...

Wah! superb! tiada tandingan beb!hehe


December 26, 2010 at 2:35 AM
NuSaNa NoSa 91 said...

ohhh~ kenapakah keen xpernah tau sal mrk?? hik3~ ^_^


December 26, 2010 at 7:20 AM
Puteri Iqa Izyan said...

iqa pun suke ngn blog2 tuh sume.
gosip mmg best,.. hehe


December 26, 2010 at 8:58 AM
sibutiz said...

wach,is the best dech....
makasih..


December 26, 2010 at 9:35 AM
Anonymous said...

@padin

haha padin kena bc, bnyak gosip artis..haha =P


December 26, 2010 at 11:56 AM
Anonymous said...

@NuSaNa NoSa 91

keen dh otai kot, tu yg x tau..hehe kne amek tau..haha =P


December 26, 2010 at 11:56 AM
Anonymous said...

@Puteri Iqa Izyan

oh! artis ell tak mint la..haha tapi oh artis pn mntap!!!


December 26, 2010 at 11:57 AM
Nieza Micha said...

woahh... baru masuk blog justkhai tu... baru tau dia ketua Oh!Media... thanx for the info...^_^


December 26, 2010 at 12:22 PM
Anonymous said...

@Nieza Micha

hehe just sharing..=)ilmu yg baik kne kongsikan..hehe


December 26, 2010 at 12:27 PM
Wan Gerrard said...

owh menarik2, Khai memang blogger best..^_^


December 29, 2010 at 11:50 AM
::..dYa..:: said...

terus suka oh!media lepas baca blog nie
oh!tidak pun best


December 30, 2010 at 10:11 AM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO