Bila Manusia Bijak Bermain Topeng

on 20 September 2010


"Bila manusia bijak bermain topeng keimanan...
Ramai manusia akan pertaruhkan keimanan..."


Zaman sekarang ni, orang yang menipu lebih pandai bermuka2...sampai kita ingat dia baik, padahal..... hehehe

[ Korang selalu di pertontonkan dengan hidangan tv dengan cerita-cerita super hero yang selalu membantu manusia. Dengan hati yang ikhlas tanpa menunjukkan muka. Itulah hero idaman korang.... ]


[ Walau macam mana masalah yang korang hadapi, hero korang ni akan tetap membantu korang... dan inilah yang menyebabkan korang sayang sangat dengan hero korang... ]


[ Namun, tahu tak korang ramai manusia yang berniat jahat juga menggunakan topeng yang mereka reka khas untuk menipu korang??? ]


[ Paling jelas adalah perompak!!! mereka merompak dengan memakai topeng...namun ianya dapat kita lihat...Bagaimana dengan manusia yang bertopengkan keimanan. Luaran cantik tapi di sebalik hati yang cantik itu tersimpan kejahatan...]
Mereka yang bertopeng-topeng ini lebih bijak dari korang sebab itu ramai yang kena tpu dengan mereka...Anak-anak di bawa lari...Diculik...Dibunuh... Mereka lakukan semua ini dengan....
...Topeng...

[ Alienelliz ]



Ranking: 5

{ 11 comments... read them below or add one }

Peminat Katie Holmes said...

gua mengidam nak pakai topeng zoro.


September 22, 2010 at 2:40 PM
Nur Hawa Mohd Zin said...

tak suka manusia bertopengkan syaitan...


September 22, 2010 at 10:03 PM
Lelord said...

heheheh dak kenit dulu slalu melalak kalau g kinik doktor pakai mask..zaman2 heboh H1N1


September 22, 2010 at 11:19 PM
SYUKHT CADILLAC...ME, MYSELF & SOLID MEDIAWORK said...

Manusia yg bertopengkan keimanan ini adalah golongan manusia2 yg MUNAFIK...

jika berdepan dengan mereka ini, gunakanlah 2 tangan, 2 kaki dan satu akal fikiran yg waras...serahkan gerak pada yg SATU, maka akan terhapuslah golongan itu (satu-persatu)


September 23, 2010 at 9:10 AM
Gen Fujita said...

topeng paling diminati, topeng kabuki dan topeng guy fawkes ;)


September 24, 2010 at 8:39 PM
Encik MT said...

kekeke...teringat lagu topeng dari kumplan peterpan...haha!


September 25, 2010 at 8:19 PM
SCUBA said...

nak wat camner? takkan kita nak sentiasa tunjuk muka siot kita ni (sebab sepanjang masa bermasalah)

sungguhpun kita ni mungkar, sunnah kena jaga (pakai ketayap, cakap agama)...sebab walaupun kita ni hidup cam org kapr, tapi kita hari2 basa doa iftitah (..hiidupku, matiku untuk Allah)...


so, jgnlah menghukum..ko sapa?


September 25, 2010 at 8:24 PM
ell said...

Scuba : terima kasih atas kenyataan anda.
cuma yang sy maksudkan adalah sstgh manusia pada pndangn kita baik, kita anggap dia hero, namun hakikatnya dia adalah dalang kjhtn. Ajaran sesat sebagai cntoh, dia percayakan manusia bhwa ianya adlh agama yg benar, namun hakikatnya??? Bgaimana dia lakukan?? dgn mgambil kprcayaan org hingga percaya pd dia, wal hal dia ajaran yg slh. Sy x tujukan pn pd manusia yg muka mcm 'siot', sy x ad menceritakan mngenai sunnah, sy x menafikan setiap hari kita berdoa, dan x menafikan apa yg awk ckp itu adalah betul...cuma apa yg sy nak smpaikan, "manusia yg mlakukan kjhtn dgn topeng kepura-puraan" dlm kontek realiti zmn skrg..maaf jika ad slh, sila beri tnjuk ajar...=)


September 25, 2010 at 9:13 PM
SCUBA said...

orang macam2 orang. ada yang niat baik. ada yang niat jahat. ada yang kapir. ada yang Islam.

contoh:

org tarekat kata org tak tarekat org beramal tanpa ilmu. tapi diorang pun ramai yg tertipuuu

org tabligh kata org lain tak buat tggjwb sbg manusia (amar makruf nahi mungkar). Tapi mereka pun kengkadang sekadar menyampai tapi tak amal.

org syariah (jabatan agama) pulak dah diberi kuasa, tapi tak menguatkuasakannya. pastu ada balls pulak nak hukum org tarekat itu ini, org tabligh ini itu.

org politik pulak lagilaaa...

last2 orag kebanyakan cam kita ni?

kita kena pandai menilai.

head gear ada macam2: songkok, kupiah, topi koboi, kupiah tabligh, cap baseball.

jgn terpengaruh dgn pemakaian org..kalau kita terpengaruh, kitalah yang kurang cerdik...kita kena menilai..so, kita nak ikut cakap sapa?

1st: Allah dan Rasul (maksudnya refer kpd Al Quran dan sunnah)

2nd: ibu kita

3rd: ummi

4th: ummi...

5th: barulah abiii

ni tidak..kita lebih suka ikut :

1st: NAPSU
2nd: arus kemodenan
3rd: lecturer/bos/ketua/member
4th: scuba

hahahaha


September 25, 2010 at 9:29 PM
ell said...

haha thanks a lot...hahaha =)


September 25, 2010 at 10:10 PM
ell said...

harap x ad slh fhm ya....=)


September 25, 2010 at 10:11 PM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO