Kerana Kau Rove Beetles ( Charlie )

on 16 October 2010

Korang pernah tak membatalkan niat korang untuk mandi hanya kerana ada serangga yang korang geli dalam bilik air? Peh!!! memang memalukan..[haha]...Aku pun ada..Jangan risau..[haha]...Tapi sekarang dah tak takut dah, kalau serangga ni ada aku akan mandi dengan dia sekali...[haha]...Jadi korang paling geli dengan serangga mana?

Dengan cicak ni aku tak la geli sangat cuma segan la kalau dia dok tengok aku mandi..haha


 Labah-labah dengan kata memang aku geli dulu, kalau masa balik kampung tu sebelum aku  mandi, aku akan confirm kan dulu binatang ni tak ada dalam bilik air..[haha]..Tapi sekarang kalau diorang ada juga, aku still cool..[haha]..Dah besar la katakan..[hehe]...
Ha..yang ni yang kedua paling aku geli, dah la laju, silap aku tengah mandi dia dah sampai kat kaki...Peh!!! Walaupun aku tak takut dengan lipas ni, tapi aku GELI!!..[haha]...Kalau tak ada kat bilik air pun aku tak suka..[haha]...


 Yang ini aku tak geli la...[haha]...dengan bangganya aku katakan aku paling takut serangga ni...
English Name : Rove Beetles
Malay Name : Charlie

Serangga ni kebanyakkannya korang boleh jumpa kat kawasan sawah padi belah utara Malaysia..[haha]..Walaupun serangga ni kecik macam semut, tapi kesan dia...Peh!!!! Boleh buat orang mati...Kalau serangga ni ada dalam bilik air, confirm aku keluar balik tak jadi mandi...Tapi...Itu dulu la..sekarang aku simbah je dengan air..[haha]....



 Itu contoh je yang kena bisa charlie sikit,  kawan-kawan aku yang kat kampus ni ada yang kena kat badan..Peh...Seram weh!!!...[haha]..Buat mase ni aku baru pernah kena sekali, itu pun aku harap kali terakhir aku kena, tak sanggup!!!..[haha]...So korang macam mane???
Ranking: 5

{ 11 comments... read them below or add one }

Ms MPC here:D said...

oo..charlie..aku penah kena jugak..die kecik je tp bisa die..pedih die mmg lain mcm ooo~~


October 16, 2010 at 3:52 PM
cikgu isza said...

akak geli ngan cicak..
ermm.. yang akhir tu bahaya yer..
kena berhati-hatilah kan..


October 16, 2010 at 4:29 PM
Arisa Mihashi said...

chalie ni memang berbisa.hati2 la dengan chalie.


October 16, 2010 at 4:43 PM
cik 18 said...

xgeli ngan sume tuh...tapi xpenah nmpak plak speses charlie tuh...


October 16, 2010 at 4:48 PM
kais said...

owh charlie..dngar pom dh meremang bulu roma nih..pedih tu klau kena..aku dh kena 2kali..kt lehe n lengan..2jenis kesan tu la jgak aku kena...tp bukan kt utara tp kt uitm kelantan...menatang alah ni mmg suka g kt tempat tinggi2...


October 16, 2010 at 5:44 PM
MIZZ WAWA said...

haha aku pun dah kne.
cantik wey kt tgn aku ni. :D


October 18, 2010 at 2:22 PM
Tihara said...

oo..mk menakan akk panggil semut selangor..tatau nape..bisa dia smpai ke dalam lapisan kulit..katak pisang paling aku geli sekali..eeee


October 18, 2010 at 3:59 PM
wAnA said...

charlie??! nmpk je COMEY tp, die pnye LOVE BITE 2 mmg tul2 MENGANCAM !! HAHA stakat nih aq kne skali jek. Ap y pnting. LABAH2 !!! Eeeee..GELI !! Kaki die...pnjg2 !!


October 22, 2010 at 8:00 AM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO