Ell Nak Ajar Ilmu SEO Yang Sebenar!

on 27 May 2011

Salam readers!
     haha....Ilmu SEO yang sebenar? Haisshhh cakap besar la ell ni haha....Actually, bukan la yang sebenar, tapi boleh la untuk menambah ilmu. Lagipun ell rasa korang dah tahu pasal SEO SEO SEO SEO ni. Sampai ada orang dah jemu nak belajar.

     Mungkin sekarang korang tak perlukan SEO, tapi sampai bila korang nak blogWalking? Tapi kalau korang cakap korang buat blog peribadi dan tak perlu nak belajar SEO. Ok fine, aku terima jawapan korang tu. Sebab blog Alienelliz ni pun tak mengamalkan konsep SEO yang ell pelajari. Ell cuma guna SEO dekat blog Hati Batu.

     SEO ni penting kalau korang nak dapat tempat di search engine seperti Google. Tanpa SEO yang betul, korang akan susah berada di halaman depan Google. Sebab apa aku pilih Google? hehe...Tanda soal di situ haha...Sebab Google merupakan platform terbaik untuk pengguna Blogger.com. Ell yakin kebanyakan visitor korang akan datang dari Google.

     Buat masa ini hanya 2 perkara yang aku praktikan dalam Blog Hati Batu. Iaitu berkaitan SEO tajuk post dan SEO kandungan dalam post. So, harap perkongsian ini dapat membantu para blogger lain hehe..

     Dulu ell pernah cakap, ell tahu tingkatkan traffic dari blog walking, then  ell kongsikan tips blogwalking. Bila ell berjaya tingkatkan traffic dari SEO, ell kongsikan ilmu SEO walaupun tak sebaik mana. Tapi insya Allah, ell akan belajar lagi dari masa ke semasa..

p/s : ell nak balik kampus esok, doakan ell na...Then pasti blog ni sunyi sepi balik hehe..
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Puan Besar Shag Yahaya said...

Nak jugak komen 'Tak perlulah SEO ni. Kalau CEO nak lah!' hahaha :D

Btw, Ell kena tembak dengan Shag. Muahaha :D


June 1, 2011 at 1:29 AM
reezluv said...

bagus ni..kena belajar dari Otai SEO ni..


June 25, 2011 at 1:59 AM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO