Muhasabah Cinta

on 08 October 2010

Dulu aku pernah jatuh cinta...
Namun, cinta itu sering buat aku lupa...
Hingga aku terlupa siapa pemilik CINTA...
Adakah aku akan dapat CINTA lagi setelah aku lupa padamu wahai pemilik CINTA?
Terdiam aku bila merenung masa yang telah berlalu...
Adakah masih ada ruang untuk aku memperolehi CINTA?

Ya Allah...
Berilah CINTAku ini pada wanita yang mampu menjaga CINTAku padamu...
....dan hari ini...
Allah pertemukan aku dengan doaku...
Hidupku yang gelap, kini disinari cahaya impian...
Hidupku yang putih kini dihiasi dengan corak-corak harapan...

Suatu hari....
Perasaan yang aku pendam selama ini tak dapat untuk aku pendam lagi...
"...Awak!!! Saya CINTAkan Awak!!!"
...dan  dia hanya tersenyum...
Kemudian...
Kau beritahu aku dan aku tidak pernah lupa akan kata-kata kau...
"Jika engkau benar-benar mencintai aku..."
"Janganlah engkau berikan segalanya untuk meraih CINTAku..."
"...sebaliknya kau berilah doa kepada Allah agar Allah menghadiahkan aku kepada mu..."

Sejak dari itu....
Aku tidak pernah putus-putus berdoa agar engkaulah CINTAku...







Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Gayahspears said...

ada apa dengan cinta??? huhu


October 10, 2010 at 9:58 AM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO