Data dalam pendrive jadi 'shortcut'?

on 11 August 2010



Buat pertama kalinya data dalam pen drive aku jd 'shortcut', abis semua data-data penting aku tak boleh buka, tambahan lagi, ad kerja CSC aku, dah la susah buat programming pastu dh hilang nak kene buat balik.
BoldTIDAK!!!! AKU X NAK BUAT LAGI!!!

Tapi bila aku cek size usage pen drive aku still penuh, tu yang pelik tu...mesti ad sesuatu telah berlaku ni...

CARI, CARI, CARI.....

Alhamdulillah, ada pn penyelesaian, rupanya semua data tu jadi 'hidden', cmne bnda tu berlaku itu aku x tahu, yang aku tahu, aku leh selamatkan pen drive aku tu....

YES, YES, YES!!!!
Cara manual :
1. Start/Search/Taip 'CMD'.
2. Taip "attrib -h -r -s /s /d f:\*.*"
('f :' bergantung kpd directory pendrive korang).
3. Tunggu sampai window CMD korg tertutup sendiri.
4. Refresh pendrive.
5. Selamat mencuba!! =)


Atau korang leh download je kat sini. Mudah kan...hahaha
Download and open...siap!!!
Download Show Hidden Files Pendrive




Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Gen Fujita said...

kenapa laaa aku tak terjumpa entry ni minggu lepas, minggu lepas baru kena, dah format pun pendrive tu. benda ni jadi sebab virus kan?


October 10, 2010 at 5:02 PM
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO