Hari Raya Aidilfitri Dan Kematian

on 15 September 2010




Cakap pasal Hari Raya....Pasti tak berhenti-henti ada berita pasal Kematian di jalan raya.
Lihat je la statistik kat bawah ni, jumlah kematian sentiasa melebihi 200 orang Sempena dengan Hari Raya. Sepatutnya kita gembira....Namun, keluarga dekat rumah menangis kesedihan hilangnya orang di nanti-nantikan.




Kalau tak berhati-hati, memandu dengan tak mengikut peraturan macam ni lah akibatnya.
Tapi ni kesan kat kenderaan je. Belum kat orangnya lagi.

Ha......Kalau kenderaan dah jadi macam tu...

Perhhhh!!! Sampai rentong pun ada......Hati-hatilah lepas ni, jangan memandu ikut perasaan sangat. Silap tarikh korang yang jadi korban.

Untuk semua rakan bloggers, hati-hati ye...
Yang mana nak balik rumah, nak pergi kerja, yang paling penting sekali yang naik bas sebab nak balik U. Pesan dekat pemandu bas tu,

"En. hati-hati ya memandu tu, ingatlah orang yang tersayang..."

Dan yang paling penting sekali baca doa banyak-banyak....=)
SELAMAT HARI RAYA.

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Hati Batu said...
This comment has been removed by a blog administrator.
 
© Alienelliz | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO